marți, 6 martie 2012

Lacu Roșu - Cheile Bicăjelului, 18-19 februarrie


Intrarea în Cheile Bicăjelului
Sâmbătă și duminică, 18 și 19 februarie, Bucovina Guides a reușit să facă din două zile obișnuite ale unui weekend, 24 de ore neobișnuit de frumoase în viata mea. Invitația de a participa la o nouă drumeție montană alături de ei m-a făcut din nou, ca și în urmă cu 3 săptămâni, atunci când am mers împreună pe Ceahlău, să îmi formatez cardurile, să îmi revăd lista cu ce trebuie să conțină bagajul și să îmi setez alarma subconștientului, cea care m-a făcut ca în noaptea de vineri spre sâmbătă să nu dorm decât cu gandul la noile oportunități de fotografiere, de această dată într-un loc în care mai fusesem: Cheile Bicazului - Lacu Roșu.

Sigur fiind că voi descoperi locuri noi, am făcut joncțiunea sâmbătă dimineață cu ceilalți colegi din grup (3 fete și 8 băieți), ajungând la destinație în jurul amiezii. Ora 14 ne-a adus pe toți în fața cabanei, pregătiți pentru o mică drumeție pe una din culmile ce străjuiesc drumul șerpuitor printre chei. Ceea ce trebuia să fie o drumeție de 2 ore, s-a transformat într-una de peste 3 ore prin zăpada nebătătorită și peisajele feerice, într-o zi mohorâtă. Nici urcușul, nici zăpada nu ne-au putut face să renunțăm la priveliștile extraordinare oferite de popasul pe Vârful Ghilcos (1408 m). Coborârea mi-a dat ocazia de a fotografia în lumina înserării, ajungând ultimul din grup în localitatea harghiteană Lacu Roșu.
Ziua a doua a însemnat o trezire matinală pentru a surprinde răsăritul pe un cer lipsit de nori, dar cu munții încă în ceață. Pentru această zi, prietenii de la Bucovina Guides au pregătit un curs practic de cățărare pe gheață, curs susținut în fața cursanților Școlii de Munte, mult mai puțini decât la drumeția de pe Ceahlău (să fi fost sesiunea de examene de vină???). Am petrecut 6 ore în Cheile Bicăjelului, acolo unde, nu departe de traseul marcat, prietenii mei au practicat un sport minunat, Ice Climbing, pe o cascadă înghețată a cărei lungime depășea 15 metri, iar eu am avut ocazia să-i fotografiez în acțiune. Totul a culminat, la coborârea de pe traseu, cu experiența vizuală a unei platforme suspendate montată de doi alpiniști pe unul din pereții Cheilor Bicazului pentru odihnă în cele 2, 3 sau mai multe zile cât dura expediția lor pe versantii zonei.

Mai sus sunt doar câteva din cele peste 450 de fotografii făcute cu prilejul acestei frumoase ieșiri. 






Mai multe foto puteți vedea pe pagina mea de facebook, dând click AICI. ENJOY IT!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu